Gra o której dzisiaj będę pisał jest raczej bardzo znana. Połączyła mocny gameplay z dobrą grafiką a jest tylko grą strategiczną. Mowa tu o Company of Heroes.
Jest to gra RTS (Real Time Strategy - Strategia czasu rzeczywistego) która opowiada o losach żołnierzy z czasów II wojny światowej. W grze możemy się wcielić w kilka państw które uczestniczył w wojnie. Tymi państwami są USA, Wielka Brytania i Niemcy.
W tym poradniku opowiem wam o jednostkach podstawowych.
Zacznijmy od armii Amerykańskiej.
Strzelcy
Rola: Podstawowa Piechota
Uzbrojenie: Karabin M1 Garand, Karabinek M1
Ulepszenia: Karabin Maszynowy Browning (BAR), Granaty MkII "Pineapple", Bomby przylepne.
Umiejętności: Rzut Bombą przylepną, rzut granatem, ostrzał zaporowy.
Amerykańskie jednostki nie wyróżniają się niczym specjalnym i na początku gry są bardzo mocno osłabione. Ich podstawowe jednostki to strzelcy i należy ich ulepszać w koszarach. Jest to dosyć drogie ale szybko się zwraca. W koszarach możemy naszych strzelców dozbroić w karabiny M1918 BAR co zwiększa ich siłę ognia i dostają wtedy specjalną zdolność "Ostrzał Zaporowy". Ostrzał zaporowy przygwożdża jednostki przeciwnika do ziemi i wtedy nie mogą się bronić i można szybko je zabić. Możemy też wyposażyć ich w granaty i bomby przylepne przeciwko czołgom. Bomby przylepne są bardzo skuteczne na lekkie i średnie pojazdy. ale najważniejszym ulepszeniem jest BAR. Ulepszając naszych strzelców na początku gry już nie jesteśmy tacy słabi.
Jest to gra RTS (Real Time Strategy - Strategia czasu rzeczywistego) która opowiada o losach żołnierzy z czasów II wojny światowej. W grze możemy się wcielić w kilka państw które uczestniczył w wojnie. Tymi państwami są USA, Wielka Brytania i Niemcy.
W tym poradniku opowiem wam o jednostkach podstawowych.
Zacznijmy od armii Amerykańskiej.
Strzelcy
Rola: Podstawowa Piechota
Uzbrojenie: Karabin M1 Garand, Karabinek M1
Ulepszenia: Karabin Maszynowy Browning (BAR), Granaty MkII "Pineapple", Bomby przylepne.
Umiejętności: Rzut Bombą przylepną, rzut granatem, ostrzał zaporowy.
Amerykańskie jednostki nie wyróżniają się niczym specjalnym i na początku gry są bardzo mocno osłabione. Ich podstawowe jednostki to strzelcy i należy ich ulepszać w koszarach. Jest to dosyć drogie ale szybko się zwraca. W koszarach możemy naszych strzelców dozbroić w karabiny M1918 BAR co zwiększa ich siłę ognia i dostają wtedy specjalną zdolność "Ostrzał Zaporowy". Ostrzał zaporowy przygwożdża jednostki przeciwnika do ziemi i wtedy nie mogą się bronić i można szybko je zabić. Możemy też wyposażyć ich w granaty i bomby przylepne przeciwko czołgom. Bomby przylepne są bardzo skuteczne na lekkie i średnie pojazdy. ale najważniejszym ulepszeniem jest BAR. Ulepszając naszych strzelców na początku gry już nie jesteśmy tacy słabi.
(Ulepszeni strzelcy z BAR'em na tle koszar)
Teraz zajmiemy się drugą i bardzo ważną jednostką.
Saperzy
Rola: Budowanie i wsparcie
Uzbrojenie: Pistolet Maszynowy M3
Ulepszenia: Miotacz Płomieni wykrywacz min.
Umiejętności: Przecinanie drutu kolczastego, podkładanie ładunków wybuchowych
Saperzy to jednostki które są przeznaczone głównie do rozbudowy bazy i tworzenia fortyfikacji.
Można używać ich do walki lecz bez ulepszeń zadają małe obrażenia i szybko giną.
Należy pamiętać że osiadają oni pistolety maszynowe M3 więc są bezbronni wobec ataków
z większego dystansu.
Wróćmy do fortyfikacji. Saperzy potrafią budować worki z piaskiem, druty kolczaste, zapory
przeciwczołgowe,posterunki obserwacyjne , punkty medyczne, stanowiska karabinu
maszynowego oraz potrafią zakładać miny.( posterunkami i punktami medycznymi zajmę się
w przyszłości)
Saperów również można ulepszyć. Mogą oni zostać wyposażeni w Miotacz ognia lub
wykrywacze min (Można mieć tylko jedną z tych dwóch rzeczy na raz)
Saperzy wyposażeni w miotacz ognia są potężną jednostką a najskuteczniejsi są przeciwko
jednostką w budynkach.
Lecz dalej są mało wytrzymali i powinno się osłaniać ich innymi jednostkami. I nigdy nie
wysyłać ich samych na jednostki wroga.
Obydwie strony konfliktu posiadają saperów ale Amerykanie posiadają pewną zdolność
której nie mają Niemieccy pionierzy, a mianowicie ładunki wybuchowe. Mogą oni je podłożyć
pod budynek i wysadzić je zadając ogromne obrażenia budynkom.
Zakładanie ładunków trwa trochę czasu i należy też pamiętać aby dać trochę czasu uciec
saperom bo wybuch jest dosyć duży i bez problemu może ich i inne jednostki piechoty
dosłownie rozerwać na strzępy.
Saperzy mogą również naprawiać budynki oraz czołg i przecinać druty kolczaste.
(Saperzy z Wykrywaczem min oraz Miotaczem Ognia)
Teraz zajmiemy się Wielką Brytanią.
Oddział Piechoty
Rola: Podstawowa Piechota
Uzbrojenie: Lee Enfield No.4 Mk1
Rola: Podstawowa Piechota
Uzbrojenie: Lee Enfield No.4 Mk1
Ulepszenia: Oddział zwiadowczy, lekki karabin maszynowy Browning M1918, Granaty Nasadkowe.
Umiejętności: Wystaw strzelca wyborowego, dymny granat nasadkowy, przygwożdżenie pojazdu wroga.
Oddział piechoty to podstawowa jednostka 2 Armii Brytyjskiej którą możemy wyszkolić w Sztabowym wozie dowodzenia.
Owa jednostka jest wielozadaniowa. Potrafi walczyć oraz budować umocnienia. Ci żołnierze potrafią zbudować stanowisko karabinu maszynowego Vickers, stanowisko 3-calowego moździerza, punkt obsługi rannych oraz okopy.
Oddział Piechoty możemy ulepszać na trzy sposoby.
Pierwszym ulepszeniem jest strzelec wyborowy. Zamienia jednego żołnierza w naszej grupie na snajpera lekko zwiększając jego celność i dodając zdolność "wystawienia strzelca wyborowego". Używając jej nasz strzelec skupia się na żołnierzu przeciwnika i zabija go jednym strzałem. Osobiście nie polecam ulepszać tak tej jednostki ponieważ każde użycie kosztuje amunicje ( Amunicja, paliwo i zasoby ludzkie to zasoby w grze Company of Heroes. Amunicja służy do ulepszania i używania zdolności jednostek, Paliwo służy do produkcji czołgów oraz ulepszania jednostek a zasoby ludzkie są wymagane do produkcji wszystkich jednostek)
Owa jednostka jest wielozadaniowa. Potrafi walczyć oraz budować umocnienia. Ci żołnierze potrafią zbudować stanowisko karabinu maszynowego Vickers, stanowisko 3-calowego moździerza, punkt obsługi rannych oraz okopy.
Oddział Piechoty możemy ulepszać na trzy sposoby.
Pierwszym ulepszeniem jest strzelec wyborowy. Zamienia jednego żołnierza w naszej grupie na snajpera lekko zwiększając jego celność i dodając zdolność "wystawienia strzelca wyborowego". Używając jej nasz strzelec skupia się na żołnierzu przeciwnika i zabija go jednym strzałem. Osobiście nie polecam ulepszać tak tej jednostki ponieważ każde użycie kosztuje amunicje ( Amunicja, paliwo i zasoby ludzkie to zasoby w grze Company of Heroes. Amunicja służy do ulepszania i używania zdolności jednostek, Paliwo służy do produkcji czołgów oraz ulepszania jednostek a zasoby ludzkie są wymagane do produkcji wszystkich jednostek)
Drugim ulepszeniem i jednym z przydatniejszych jest wyposażenie oddziału w lekki karabin maszynowy. Jest on skuteczny przeciwko piechocie i posiada zdolność "przygwożdżenia pojazdu wroga".
Umiejętność ta użyta na wrogim pojeździe unieruchamia go na kilka sekund. Jest bardzo przydatna ponieważ w ciągu tylko kilku sekund możemy naszym czołgiem okrążyć pojazd wroga i oddać strzał w jego najbardziej czułe miejsce (silnik).
Trzecim ulepszeniem są "granaty nasadkowe"
To ulepszenie wyposaża naszych dwóch żołnierzy w specjalny sprzęt dzięki któremu mogą oni wystrzeliwać granaty nasadkowe z ich karabinów.Ten sprzęt jest bardzo skuteczny na lekkie pojazdy i piechotę. A najskuteczniejszy jest na piechotę w budynku ponieważ jeden strzał w okno unieszkodliwia żołnierza przeciwnika. Dzięki temu ulepszeniu dostajemy również zdolność wystrzelenia granatu dymnego. W dymie po wybuchu granatu dymnego mogą się schować nasze jednostki dzięki temu przeciwnik nie będzie ich widział i nie będzie mógł oddać strzału. Tą umiejętnością możemy ratować naszych uciekających rannych żołnierzy aby nie dopadł ich wrogi snajper lub nie zastrzelili ich wrodzy żołnierze.
Umiejętność ta użyta na wrogim pojeździe unieruchamia go na kilka sekund. Jest bardzo przydatna ponieważ w ciągu tylko kilku sekund możemy naszym czołgiem okrążyć pojazd wroga i oddać strzał w jego najbardziej czułe miejsce (silnik).
Trzecim ulepszeniem są "granaty nasadkowe"
To ulepszenie wyposaża naszych dwóch żołnierzy w specjalny sprzęt dzięki któremu mogą oni wystrzeliwać granaty nasadkowe z ich karabinów.Ten sprzęt jest bardzo skuteczny na lekkie pojazdy i piechotę. A najskuteczniejszy jest na piechotę w budynku ponieważ jeden strzał w okno unieszkodliwia żołnierza przeciwnika. Dzięki temu ulepszeniu dostajemy również zdolność wystrzelenia granatu dymnego. W dymie po wybuchu granatu dymnego mogą się schować nasze jednostki dzięki temu przeciwnik nie będzie ich widział i nie będzie mógł oddać strzału. Tą umiejętnością możemy ratować naszych uciekających rannych żołnierzy aby nie dopadł ich wrogi snajper lub nie zastrzelili ich wrodzy żołnierze.
( Oddział piechoty ze snajperem, zdobycznym karabinem MG34 oraz karabinem z granatem nasadkowym)
Saperzy
Rola: Budowanie i wsparcie
Uzbrojenie: Lee Enfield No. 4 Mk1
Ulepszenia: PIAT, oddział do wykrywania i rozbrajania ładunków wybuchowych, doświadczeni inżynierowie.
Umiejętności: Pułapka PIAT, podkładanie ładunków wybuchowych, wykrywacz min, naprawa.
Saperzy to jednostki potrafiące walczyć, naprawiać, i budować potężne umocnienia.
Ich najlepszym według mnie ulepszeniem jest "doświadczeni inżynierowie". Dzięki temu naprawiają oni budynki i jednostki dwa razy szybciej i potrafią zwiększyć ich maksymalne zdrowie o dodatkowe punkty.
Kolejnym przydatnym ulepszeniem jest Granatnik PIAT, jest bardzo skuteczny przeciwko czołgom lekkim, średnim i potrafi wyrządzić małe straty czołgom ciężkim.
Te ulepszenie daje nam umiejętność "Pułapka PIAT" dzięki której nasi żołnierze stają się niewidzialni dla pojazdów (ale na bliskie odległości ich widać. Oraz oddziały piechoty mogą ich zobaczyć) i dzięki temu możemy zakładać zasadzki.
Rola: Budowanie i wsparcie
Uzbrojenie: Lee Enfield No. 4 Mk1
Ulepszenia: PIAT, oddział do wykrywania i rozbrajania ładunków wybuchowych, doświadczeni inżynierowie.
Umiejętności: Pułapka PIAT, podkładanie ładunków wybuchowych, wykrywacz min, naprawa.
Saperzy to jednostki potrafiące walczyć, naprawiać, i budować potężne umocnienia.
Ich najlepszym według mnie ulepszeniem jest "doświadczeni inżynierowie". Dzięki temu naprawiają oni budynki i jednostki dwa razy szybciej i potrafią zwiększyć ich maksymalne zdrowie o dodatkowe punkty.
Kolejnym przydatnym ulepszeniem jest Granatnik PIAT, jest bardzo skuteczny przeciwko czołgom lekkim, średnim i potrafi wyrządzić małe straty czołgom ciężkim.
Te ulepszenie daje nam umiejętność "Pułapka PIAT" dzięki której nasi żołnierze stają się niewidzialni dla pojazdów (ale na bliskie odległości ich widać. Oraz oddziały piechoty mogą ich zobaczyć) i dzięki temu możemy zakładać zasadzki.
Rozbrajanie i zakładanie ładunków wybuchowych działa podobnie jak w USA. Saperzy potrafią założyć ładunki wybuchowe na budynki oraz za pomocą wykrywacza min znaleźć zakopane miny przeciwnika i je rozbroić.
Saperzy potrafią budować potężne fortyfikacje. 17-funtowe działo przeciwpancerne które było najstraszliwszym działem przeciwpancernym na świecie, działo bufors 40mm które stanowi zagrożenie dla lekkich pojazdów i latających samolotów, ale nie nadaje się do walki z pojazdami ciężkimi i piechotą, 25-funtowe działo Howitzer. Ta Haubica dalekiego zasięgu odznacza się szybkostrzelnością i doskonałą cielnością.
Na tyłach naszej linii frontu powinniśmy budować haubice i osłaniać je 17-funtowymi działami Ppanc a wtedy przeciwnik będzie miał problem z zniszczeniem ich a my będziemy mogli prawie cały czas niepokoić i ciężko ranić go naszymi haubicami. Należy pamiętać aby też postawić tam jedno lub dwa działa przeciw lotnicze bufors bo przeciwnik może posiadać wsparcie powietrzne.
( Grupa doświadczonych inżynierów)
Kawał dobrej roboty :D
OdpowiedzUsuńAle się rozpisałeś. :D
OdpowiedzUsuńRozpisał się - to dopiero 1 część XD
Usuń